
بخش ديگري كه قفاري در کلام امام علي (علیه السلام) بدان پرداخته و به عنوان شبهه مطرح نموده اين جمله ايشان است: «اللّهمّ اغفرلى ما تقرّبتُ به إليك بلسانى ثم خالفه قلبى»؛[1] «خدايا! بر من ببخش آن گفتارهاي زباني كه با آن به تو تقرّب ميجويم، ولي قلبم راه مخالفت با آن را ميپويد». قفاري ميگويد: مخالفت قلب با لسان [امام] علي، ادعاي شيعه درباره عصمت را نفي ميکند.[2]
مغفرت خواستن آن حضرت بر فرض وقوع است؛ يعنى اگر چنين گناهانى از امام (علیه السلام) صادر شود، خداوند آنها را ببخشد. گويا امام (علیه السلام) چنين عرض مىكند: «خداوندا اگر چنين گناهانى را مرتكب شوم، آنها را بيامرز. بنابراين لازمه سخن امام (علیه السلام) اين نيست كه گناهى از وى صادر شده است و نياز به آمرزش دارد».
[1]. نهج البلاغة، خطبه 78.
[2]. قفاري، اصول مذهب الشيعة الإمامية، ج2، ص295.
پـــربـــازدیـــدهــــا